dagje Sea World onverwachts

13 september 2016

Daar zijn wij weer. Vanmorgen lekker op tijd eruit, want wij wilden naar Sea World. Dus broodjes roosteren en ontbijten! Daar kwamen wij er achter dat Sea World pas om 10:00 uur openging dat schepte even tijd het werd een beetje ons sociaal netwerk opfrissen en zitten bij de pool. Alleen zaten wij daar niet alleen. In de pool zwom een slang JAKKES!!!
Ronald werd even onze "  ko de boswachter ",  hij ving het beest met het net en bracht hem ver buiten ons bereik in de bosjes.
Een half uurtje later op naar Sea World. Van de week hadden wij begrepen dat je met een jaarkaart recht hebt een gratis kaartje. Dat kwam mooi uit, want Merel had geen kaart meer. Zo gezegd, zo gedaan!
Super actie zeg ik, want dat scheelt echt mega.
Bij het parkeren was het rustig, dus ja ja het werd voor ons preferred parking zonder iets te betalen ( nog beter ) Tevens kregen wij een foldertje mee met de mededeling dat het vandaag wel eens " guur" weer kon zijn. Hierdoor konden een paar attracties en shows gestopt worden. Ik moet zeggen vanmorgen hadden wij nog wat zon, maar nu dikke bewolking. Al was het een zalige temperatuur !  Mag de pret niet drukken, denken wij.
Wij begonnen met de "Blue Horizon" oftewel de dolfijnenshow.  De show was weer anders als anders. Ook wat korter, de papagaaien deden ook waar zij zin in hadden .
Op naar de pinguïns. Helaas werkte het karretje niet, dus het werd de loopsessie vervolgens de Mako voor onze tweede durfal, Merel! Respect deze doe ik ze niet na. Na een bakkie en pretzels werd het de Shamushow. Blijft mooi om te zien!
Tja tijd voor de helicoptervlucht.
Uitgevlogen kwamen wij bij Atlantis aan. Daar werden er twee nat, niet door de splash maar doordat iemand op de knoppen aan de zijkant stond te drukken geluk hadden zij wel want alles werd afgesloten voor een flinke bui in aantocht.
De beslissing voor ons was ook snel gemaakt, lopen richting de uitgang! Onderweg al een klein spettertje, op het moment in de auto en het parkeerterrein afrijdend werden de sluizen open gegooid
Megabui wat eigenlijk niet erg was, het was ontzettend benauwd met 34/35 graden.
Het buitje deed de temperatuur snel zakken naar 25 graden, niet geheel verkeerd.
Al was het na een uurtje weer 31 graden. Thuis aangekomen wilde Ronald lekker PSV kijken, dan blijft er maar één ding voor ons over...... Op naar de pedicure . Dit keer super geholpen, dit keer hadden wij stroopwafels voor hen mee. Op het moment dat wij betaald hadden, gaven wij de stroopwafels. Helemaal in hun nopjes de dames. Kenden zij niet en kwamen zelfs vragen wat het was .
Nadat onze nageltjes weer glommen nog wat boodschappen gedaan en thuis bij het zwembad neergeploft. Het weer is echt een weerhuisje vandaag. Rond half zes begon het goed te onweren, zonder regen maar met heel veel wind.
Na het eten wilden wij nog even weg. Maar inmiddels was de schuif nu echt open getrokken met mega onweer. Zodat wij soms schrokken van de klappen, welke boven ons hoofd ons liet verrassen. Het werd een lekker avondje op de bank met sport op TV. Oftewel de Tampabay Rays tegen de Blue Jays ⚾️⚾️⚾️
Wist u dat waar Ronald vanmorgen de snake neergezet had(veldje achter ons net) nu een meertje ontstaan was vanwege de regen! Bizar hoeveel er gevallen is. En dat het zwembad nu tot aan de rand gevuld was!!!!

1. Marion:
    14 september 2016
    Jakkes die slang , ik had op het dak gezeten , maar gelukkig dat de reisleider nu de rol van snake catcher op zich nam . Weer leuke dingen gedaan ondanks het weer . Maar 25 graden lijkt me een stuk aangenamer dan 34 Ben benieuwd wat er morgen in de pool zwemt
  2. Ma Kersbergen:
    14 september 2016
    Klinkt weer als een hele leuke dag. Jammer van de buien maar na regen komt zonneschijn moet je maar denken en jullie hebben in ieder geval weer mooie nageltjes.