Universal

6 september 2016

Universal dagje
Vanmorgen werden wij normale tijd wakker. Zeven uur scherp! Na even buiten gekeken te hebben en uiteraard ook gevoeld, werden wij blij! Het beloofde een zonnig dagje te worden.
Dus hop hop onder de douche en ontbijten. Na het ontbijt op weg richting Universal. Onze reisleider had de perfecte kaarten gevonden. 14 dgn onbeperkt naar binnen in de twee parken en nog voordeliger als twee dagen een kaartje kopen.
Wij kunnen de tickets ophalen bij de group sales bij Universal. Dus daar gingen wij. Bij universal werden wij verwezen naar de ticketstands van guest services. Waren wij eindelijk aan de beurt, bleek dat wij verkeerd geadviseerd waren en naar een ticketstand om de hoek moesten. En ja hoor direct aan de beurt en twee tickets in onze handen.
Vandaag wilden wij Universal bekijken. En misschien wel een achtbaan pakken. Uiteraard op advies van onze andere daredevil!
Binnen gelopen in Universal bevind je direct in de film wereld. Waanzinnig!
Wij beginnen met Shrek, vreselijk gelachen met allerlei onverwachte bewegingen van lucht, water en onze 4D film. Daarna liepen wij de Mummy of Revenche tegen het lijf. Een gigantisch spannende achtbaan in het donker met waanzinnige effecten. Ook de aanloop naar de achtbaan zelf is alsof je in een film loopt. Echt alles perfect gemaakt.
Het mooie is dat voordat je naar binnen gaat, je je spullen in een locker kan stoppen. Perfect geregeld!
Na deze spannende rit op naar de volgende. Eerst nog even wat dwingen bij de Blues Brothers. Heerlijk om te zien en horen.
Nadat onze heupen wat losser waren op weg naar een 3D ride van Transformers. Fantastisch gemaakt en top attractie.
Vervolgens eerst even een momentje. Van al die spanning maakt een mens dorstig.
Na een verfrissing op naar Harry Potter. Eerst maar eens de trein op King Cross station! Wat blijkt dan sta je opeens in Island of Adventures. Oftewel het andere park van Universal!  Even wat gekeken maar toch maar de trein terug genomen, aangezien wij eerst Universal zelf wilden zien.
Ook de trein is een attractie, super gedaan!
Uiteindelijk echt even in Potterland. Super alsof je het boek inloopt!!!!
Uiteindelijk op naar de bank! Daar was nog een achtbaan met 3D ingebouwd. Te gek voor woorden! Wat een gave achtbaan! Na dit gedaan te hebben, kregen wij wat trek. Wij hadden bedacht dat wij lekker naar huis gingen. Alleen kwamen wij een standje met churros en pretzels tegen. Dus van allebei eentje gedeeld. En nog even rond gehobbeld! Kwamen wij opeens in de set van ET terecht. Net alsof je in droomvlucht van de Efteling zit. Leuk!
Nadat wij nog een kleine parade can SpongeBob tegen kwamen op naar de uitgang.
Gelukkig stond de auto in de garage, dat scheelt wat graden zullen wij maar zeggen .
Moe maar zeer voldaan op naar huis om nog even lekker in de zon te liggen. Wat een top weer. Vanavond wilden wij naar Olive dus even bakken en zwemmen. Zo gezegd zo gedaan, enkel Merel kreeg hoofdpijn en werd misselijk. Misschien toch iets teveel achtbaan ? Zelf voelde ik mijn hoofd ook wat licht, dus wij hebben besloten lekker thuis te blijven. Het eten was gewoon prima met wat wij hadden( jeugdsentiment voor Merel, lettertjespasta met saus en balletjes)
Vervolgens ook nog even technisch geprobeerd te zijn, onze manager Ivan gaf wat aanwijzingen op afstand voor het niet werken van de TV in de woonkamer. Helaas mocht allemaal niet baten, dus morgen staat waarschijnlijk de provider aan de deur. Ivan wist het anders ook niet en hij deed niet anders als wat ik allemaal gedaan had
Gaan het zien, dus lekker tv kijken in ons bed en vooral op tijd gaan slapen

1. An:
    7 september 2016
    Wat een feest allemaal, waarom hebben ze daar zoveel mooie en leuke dingen. Maar jullie hebben heerlijk genoten. Nog fijne dagen.
  2. Willeke:
    7 september 2016
    Genieten zeg met zo n aanbieding, hopelijk voelt merel zich snel weer ok.
  3. Marion:
    7 september 2016
    Wat een spectaculair dagje zeg , klinkt echt top snap dat je daar licht van in je hoofd word , maar alles weer goed geregeld door de reisleider qua kaartjes . En wat leuk merel voor de barbershop !!!!
  4. Ma Kersbergen:
    7 september 2016
    Wat een belevenis, knap gemaakt allemaal. Jammer dat Merel erna niet zo lekker was maar wat wil je met al die achtbanen. Hopelijk vandaag weer opgeknapt en een herkansing bij Olive. Veel plezier weer.