De "even" verhuisdag

5 september 2016

Na een nog onverwachte mooie vuurwerkshow en behoorlijke stortbuien gisteravond was het wederom een vroegertje vanmorgen. Oorzaak een zingende airco Kennelijk had Merel er geen last van. Zij werd rond zessen wakker.
Uiteraard even met de reisleider ge-ft, sociale netwerk bekeken en Merel rollend van het lachen om het mierenverhaal. Was gister iets anders: " Die Kwalitatief Uiterst Teleurstellende mieren" hoorde ik steeds naast mij
Na het ochtendgebeuren onze tas gepakt en hop hop hop op naar het ontbijt!
Wederom een prima eitje deze morgen!  Bij het ontbijt hebben wij een plan de champagne gemaakt.
Eerst even langs het bureau voor de woning, er moest nl een aparte verzekering afgesloten worden. (hopen dat wij dan het huis al in kunnen )Vervolgens de gebruikelijke boodschappen halen en ons installeren in de woning.
Het voordeel van vroeg op staan is dat je ook vroeg op pad kan. Alleen wel handig als een aantal bureautjes dan open zijn
Dus eerst maar " even" getankt. Met de nadruk op " even" . Op één of andere manier wil het niet lukken!!!! En laat ik daar nu " even" niet  tegen kunnen ook nog " even" de deur van ons Tahoetje innig omarmt! Levert wel een bult op ter grootte van mijn hand. Ik zeg: " dan heb je ook wat." Hop hop hop naar de kassiere, dan maar eerst betalen en dan tanken. Bij het bureau aangekomen blijkt dat zij luxe kantoortijden hanteren. Tien uur pas open!  U begrijpt tijd voor het momentje " ik ben er nu al klaar mee"
Gelukkig hebben wij ook nog " even" de tijd om Killing ANTS te spelen. Het is gewoon veel te gezellig in ons Tahoetje
Om " even" over tienen stonden wij er weer. De dame achter de balie gaf aan dat zij alleen het papierwerk kon doen en dat wij vanmiddag om vier uur terug moesten komen voor alle codes en dergelijke. Waarop ik vertelde dat ik deze al had en het mij bevreemdde dat ik daarvoor langs moest komen. Uiteindelijk werd het haar duidelijk dat het eigenlijk onzin was dat wij nog een keer langs moesten komen. Wij kregen de codes nu al mee, echter met de opmerking dat als de manager iets anders wilde hij dat op zijn manier liet weten. Oftewel toedeloe !!!
Aangezien ons plan gewijzigd moest worden, werd het winkelen er " even" bij gehaald .
Op naar de malls. Tenslotte was het vandaag Laborday( dag van de arbeid) en waren er veel kortingen. En zeg nu zelf wie is daar niet gevoelig voor.
Na onze favoriete winkels bekeken te hebben en Merel leuke dingen gekocht en gezien had, werd het tijd voor de inwendige mens. Het lijkt wel of wij nog in ons thuisritme zitten, het werd warm eten orange chicken wel te verstaan
Met een volle buik nog even de Hollister binnen en nog wat leuke dingen gescoord!  Hierop hop hop hop de auto in. Nog " even" langs een andere mall en dan is het bijna tijd dat wij het huis in kunnen.
Na " even " een snel bezoek waren wij wel klaar voor vandaag! Hop hop hop auto weer in en ri Davenport. Onderweg gezellig aangesloten in de file en tja dan wordt het meezingen met de muziek .
Uiteindelijk kwamen wij aan bij ons huis. Alles goed functionerend op codes en alarmsystemen, maar dat kunnen wij goed hendelen. Mooi en vooral belangrijk schoon huis. Heerlijk ruikend naar chloor! Merel zocht een zeeeer ruime kamer op en zelf neem ik één van de andere drie . Nadat wij contact gehad hadden met onze reisleider, lekker de koffers uitgepakt en getracht de tv aan te krijgen. Vreselijk met al die afstandsbedieningen. U begrijpt dot is NIET gelukt. Dit is bij mij altijd een puntje maar dan wordt het opgelost door onze reisleider. helaas nu " even" niet aanwezig. Morgen maar eens bellen met de manager. Volgens mij krijgt die tv nl geen signaal. ( geeft hij zelf gelukkig aan hahahaha )
Volgende stap was nog de dagdagelijkse boodschappen doen. Gelukkig is de Publix om de hoek. Na een klein uurtje weer terug op het thuisadres. Wij merken allebei dat wij best moe zijn. Wij eten nog wat en daarna " even" nog getracht een filmpje te kijken ( lang leve de IPad!)
Helaas lukt dit niet echt. Wordt lekker op tijd het bed in zullen wij maar zeggen!
Nog een klein detail van vandaag: Killing ANTS heeft ons goed bezig gehouden, morgen wordt er een Killing ANTS 2.0 ontwikkeld! Nl er gaat even een spuitbus de auto door. Merel heeft haar drie letter woord inmiddels al vervangen voor iets anders Zal niet noemen wat ...... Tevens al twee paar slippers gesneuveld! Klaar zijn wij wel met deze vrienden

1. An:
    6 september 2016
    Jeetje wat een rommeldagje, lijkt me ook wel vermoeiend. Maar nu kan het genieten gaan beginnen. We horen het weer.
  2. Ronald:
    6 september 2016
    We gingen het rustig aan doen, toch ?
    Voor de tv moet je bij het management buro ( je vriendin) zijn.
    Veel plezier vandaag in Universal.

Gr. Ronald
  3. Willeke:
    6 september 2016
    Zo het genieten kan nu echt beginnen, leuk om jullie reisblog te lezen! Genietse in Universal
  4. Marion:
    6 september 2016
    Het ging " even " niet zoals gepland zullen we maar zeggen maar nu gesetteld en kunnen jullie lekker gaan genieten .
  5. Ma Kersbergen:
    6 september 2016
    Het had wat voeten in de aarde maar nu toch lekker in in je "eigen" villa. Nu vandaag nog even een paar ants killen en een paar nieuwe slippers kopen en dan kan het genieten beginnen. veel plezier.