Een cultureel uitje ......

22 maart 2015

Vanmorgen was het weer tijd voor donuts. Tenslotte was het zondag, dus verwendag Onderweg naar Dunkin Donut een luchtballon laag hangend boven de huizen gezien, hadden wij gister ook al maar tja even vergeten
Het blijft toch moeilijk kiezen, dus ach waarom dan niet een grote doos
Thuisgekomen zaten de grannies al klaar met koffie en thee. En ik had nog een verrassing, de zondagskrant. Vol met folders en leuke weetjes. Tevens even een telefoonkaart gekocht, voor degene die geen whatapp hebben. Tenslotte is het voor iedereen leuk om te horen hoe het hier gaat.☀️☀️☀️

Heerlijk genoten van de donuts, daarna nog wat gefacetimed met thuis en ja het werd echt tijd, de grannies konden los in de Supertarget
De reisleidster was er al klaar voor, of was het al klaar mee ☕️☕️☕️
Genoeg leuke dingen gezien en sommige ook gekocht. En tja u begrijpt het al de grannies waren er klaar mee ☕️☕️☕️Starbucksje dames?

Uiteraard! De caramel Machiato lekker meegenomen en hop richting huis,  even lunchen en nog wat bellen met Nederland.
Maar wist u dat je nieuwe witte broek met koffie erop, niet makkelijk schoon wordt

Een uurtje of drie hop hop weer de auto in want naast het winkelen werd het tijd voor iets cultureels. Dit keer gekozen voor de sinaasappelgaarden, Citrus Park.  Ter plaatse even gecheckt wat de mogelijkheden waren. De keuze was niet moeilijk. Het werd een rit met een monstertruck door de velden, de swamp( klinkt leuker dan moeras ) en de Cattle ranch. Waarbij er wat van het heden en verleden verteld zou worden.

Nadat iedereen plaatst genomen had in de truck, vertrok Josh met ons. Direct werd het duidelijk dat er een zalige geur rondom de bomen hing. In eerste instantie dachten wij dat er jasmijn in bloei stond. Niets van dat alles. Het was de bloesem van de sinaasappelbomen. Verder hingen er nog genoeg sinaasappelen. Dit was klaarblijkelijk nog van de vorige oogst. Men laat dat gewoon hangen. Wist u dat de sinasappelen in de winkel serieus zwaar gepimpt zijn. En dat is echt geen grapje. De lelijkste sinaasappelen zouden het lekkerst smaken. Nou die lagen er genoeg in de schappen van de ranch

Zelf in de swamp hele verhalen omtrent de geschiedenis en planten. Fantastisch! Niet dat wij alle namen nog wetenmaar wij herkennen ze wel. Staan er zelfs een paar in de tuin hier.
Op een gegeven moment stond een andere truck stil. De chauffeur Nick had iets gevonden. Brrrr een bananenspin. Hij klom even bij ons in de truck, had niet gehoeven van mij eerlijk is eerlijk, mooi beestje. Ik mocht hem nog vasthouden hahahaha Dacht het NIET!

Na dit lesje biologie kwamen wij op een stuk land met Asian waterbuffels, Watusi cows en Sommercows.....
 Sommercows : Some Brown cows, Some White cows, Some black cows hahaha, ik zeg maar zo " een chauffeur met lol"

Een uur later stonden wij weer bij de " boederij".  Nog wat snuisterijen bekeken en ja ja grapefruits van het land gekocht.

Inmiddels werd het tijd om ri huis te gaan, tijd voor een bakkie. Onderuit gezakt besloten om lekker pizza te gaan eten. Lekker makkelijk. Dus pizza, wijntje erbij en klaar voor jawel boer Geert. Geheel geïnstalleerd in de lanai even gekke Geert bekeken. Tjonge tjonge tjonge. Mijn hartje is vervuld, boer Janko! Nou onze ogen waren gevuld..... van het lachen!

Oftewel een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!!!

1. Marion:
    23 maart 2015
    Dat je bent blijven zitten met die spin , ik was vrijwillig het swamp ingedoken ha ha ha .mooi dagje weer geweest , ben benieuwd wat er vandaag op het programma staat .
  2. An:
    23 maart 2015
    Weer gezellig verhaal, het is mijn ochtendkrantje. Jan nog op bed en ik rustig genieten van jullie verhalen. Tot morgen
  3. Peter:
    23 maart 2015
    wat een uit gebreid verhaal zeg een mens maakt wat mee met zo'n reisleidster ,wat ook leuk is dat accu's van de apperateur vol zijn als je wild skypen
  4. Ome klaas tante Cor:
    23 maart 2015
    Ethel je bent je beroep mis gelopen wat een leuke
    stukjes.Zo tezien genieten julie volop.Maar het schiet
    alweer op.Nog veel plezier en de groetjes van ons.