De kleine boot en de hoge golven

21 maart 2015

Boeeee
Zo begon de dag voor granny Kers wij hebben hier een keuken waar je omheen kan lopen. Tja joehoe goedemorgen hoorde granny niet dus zachtjes om het hoekje van de keuken kijken en nu boe..... Ik zeg maar zo weer gelachen.
Vervolgens was granny Nol even op zoek naar haar broek. ik geloof dat iedereen even wakker moest worden
Maar wist u dat  's ochtends de beste ideeën ontstaan??? Als wij ons vervelen gaan wij handpoppen maken van washandjes

Na wat wafels, havermout en toast gegeten te hebben nog even wat met het thuisfront gefacetimed. Daarna werd het echt tijd om de auto in te stappen, want tenslotte moesten wij met ons kleine bootje de hoge golven op de golf van Mexico bedwingen. Of was het nou de golf van Biskaje....
In ieder geval had ons voertuig ook trek, en echt Roon hij stond nog op twee strepen. dus op naar het tankstation Seven Eleven. Tja wat zal ik zeggen, het was even zoeken, zelfs de motorkap sprong gedeeltelijk open hahaha. Dan maar een harde klap op de klep en ja zeg, springt dat ding toch open
Nu nog betalen, de credit card werkte niet aan de pomp dus dan maar binnen vooruit betalen.

Auto vol, iedereen goedlachs op naar Clearwater beach. Gehoopt daar met 1,5 uur te zijn. Helaas pindakaas het werd dik 2,5 uur. Ontzettend druk onderweg, dit resulteerde in het feit dat het niet de boot van één uur werd. In Clearwater beach na even zoeken  gelukkig zeer snel een parkeerplaats. Serieus nog nooit zo druk gehad hier. Dus hop hop richting de Little toot voor kaartjes en een parkeerkaart.
Nadat de parkeerkaart in de auto hing, hadden wij een missie. Wij moesten even langs Smokey Joey. Oftewel onze vriend de hotdog man.

Drie hotdogs en drie flesjes drinken rijker had de reisleidster nog wat Hollands snoeperij voor onze vriend meegenomen, dit vond hij serieus leuk!

Hotdogs op, dus nog tijd om wat te neuzen op het strand en de pier. Wat een gezellige drukte! En vooral heerlijk weer. De grannies hadden nieuwe vrienden ontdekt. Namelijk de pelikanen. Om even voor drie uur konden wij aan boord.

Met een klein groepje aan boord ging onze tocht beginnen, op weg naar de dolfijnen.....
Lekker briesje op de boot, zonnestralen en na een kleine vijf minuten DOLFIJNEN.

Ongelovelijk wat beesten, super om te zien. De grannies genoten, dubbel en dwars. Verderop de golf van Mexico kwamen er weer drie dolfijnen, dus de kapitein gooide het gas wat open, zodat er golven ontstonden. Het leken net kleine kinderen, de dolfijnen.
Na een ruim uurtje werd het tijd om terug te gaan. Helaas.
Helemaal opgewekt liepen wij naar de auto. De grannies waren er eigenlijk wel een beetje klaar mee. Ja u begrijpt het goed..... Tijd voor een Starbucksje☕️
Onderweg naar huis dit geregeld, de grannies benadrukten dat zij een heerlijke dag hadden gehad. Wederom flink wat in de file gestaan. En tja daar wordt de reisleider melig van, dus er zat zomaar een krokodil in iemands arm want die hadden de grannies nog niet gezien. De file was veroorzaakt door een zwaar ongeluk.

Over zevenen kwamen wij thuis. Even omkleden en hop richting de Olive Garden. Aangezien het druk was moesten wij even wachten tot er een tafeltje vrij was. Maar dat was het wachten waard! Gelukkig hebben de grannies zitten smullen. En dit was enkel een voorgerecht wat een portie zeg!
Met een volle buik richting huis gereden, thuis heerlijk nog zitten nagenieten van deze dag. Dit is een dag waar men nog lang op kon teren, zoals één van de grannies opmerkte! Anders gezegd: " you make my day"
See you tomorrow

1. Marion:
    22 maart 2015
    Ik kan me indenken dat de granny's genoten hebben waar kun je hier dolfijnen en pelikanen zo zien als daar , en dan weer wen hotdogje tussendoor ik zeg allemaal prima ingrediënten voor een super dag .
  2. An:
    22 maart 2015
    Wat mooi, die dolfijnen en best vrij dicht onder de kust. Als ik de porties eten zie, begrijp ik ook beter waarom alle Amerikanen aan de "mollige"kant zijn.
  3. Willeke:
    22 maart 2015
    Dacht al, wanneer komt olive graden aan bod en zo lees je dat jullie er geweest zijn. Ja ja, dat is genieten. Jullie zulke er vast nog eens naartoe gaan. Geniet elke dag, want voor je t weet ... Gelukkig nu nog ver weg.
  4. Ma Kersbergen:
    22 maart 2015
    wat heerlijk zo'n dag, genieten van Clearwater beach dolfijnen peliekanen ,als ik zou eten wat jullie allemaal weg kanen zou ik ondanks hard werken echt aankomen .