Dagje Winterpark

1 april 2015

Goedemorgen allemaal,
Nadat iedereen rond een uurtje of zeven is opgestaan, lekker te hebben gedoucht, laatste spulletjes in de koffers gedaan , bedden afgehaald zijn wij gaan ontbijten.
Het weer was heerlijk zonnig alleen erg fris. Dus jaja voor het eerst binnen ontbeten.
Uiteindelijk was het tijd om de auto in te gaan. Alles erin gepropt, en wel een heeeeel lang stuk in de auto rijden. Wel vijf hele minuten later kwamen wij bij ons hotel " het Omni"
Wat een top hotel!
Onze auto geparkeerd, koffers eruit gehaald sleutel even afgegeven. Nee grannies hij gaat er niet vandoor met de auto.

Onze kamer was nog niet klaar, niet gek gezien de tijd koffers gestald bij de conciërge en hop met een " ben er klaar mee momentje" de auto in. Op weg naar Winterpark

Onderweg megadruk op de weg, na een klein uurtje kwamen wij in Winterpark aan. En ja hoor geluk met een parkeerplaats naast het station! Op naar de Market, dit betreft een markt waar locale boeren hun producten op allerlei vlakken aanbieden. Ik zeg heerlijk vers gemaakte popcorn. Had ook stevig aftrek bij veel mensen. Men had een super grote ketel waarin dit bereid werd.  Daarnaast was het hier goed gezellig druk.

Nadat wij onder het genot van een zak popcorn heerlijk rondgelopen hebben in Winterpark, even de auto weer gepakt en richting de science boat tours gereden. Deze vertrekt ieder uur op het heel, dus vast even kijken of er plek is en wanneer ja hoor, het gebeurt nog, hier moest cash betaald worden, no plastic money
Laten wij nu geluk hebben, het was ook hier drukker dus hij ging een extra boot inzetten. Dus tien minuten later zaten wij prinsheerlijk op het bootje.

Na een uur gevaren te hebben onder perfecte begeleiding van onze bekwame, hoog op leeftijd, enthousiaste gids meerden wij weer aan bij het haventje.
Ontzettend mooie natuur gezien in combinatie met mooie huizen.
Hierop onder de indruk van dit alles op het gemak nog even door Winterpark gelopen en een broodje gegeten.
Tja helaas werd het weer tijd om de auto op te zoeken. Onderweg wilden wij nog even wat ruilen en bekijken. Bizar hoe druk het al was op de weg, maar nog zotter hoe druk het was op de parkeerplaats ....
De keuze was snel gemaakt. Auto draaien en ri huis. Wist u dat de reisleider even de weg niet in haar systeem had zitten.... Hahaha heel Universal Studios van de buitenkant gezien. Enige tijd later en ook echt later kwamen bij het hotel terug.
De kamer was klaar! Dus hop naar de 12de etage met zich op de golfbaan. Prachtig!

Alles geïnstalleerd en het was al weer tijd voor ons avondmaal. Tja echt avondmaal want wist u dat er hele gesprekken geweest zijn over het geloof
Deze keer was de keus gevallen op Texas Road. Wederom gekke huis voor de deur, terwijl wij veel vroeger dan de vorige keer waren. Gelukkig half uurtje wachttijd. Na 20 min werden wij geroepen dus de herrie in
Diverse stukken vlees bekeken, wat een hoeveelheden. Wij begonnen met de cactus blossom. Ik zeg voor herhaling vatbaar zo'n ui. Daarna sharing voor de grannies nl een kip en bbq steak, met fries en mais. Zelf een lekkere burger!
Onze buiken weer vol om vervolgens nog een poging te wagen voor de eerdere ruiling.
Het blijft zo apart dat ook op dit tijdstip 20:30 uur, het mega druk blijft op de weg. Tja en wist u dat een ezel zich in het algemeen niet stoot aan dezelfde steen ..... Nou deze reisleidster wel. Hahaha tot twee keer toe de verkeerde weg gepakt. Even scherp blijven zeg ik
Gelukkig waren nu wat parkeerplekken vrij. Dus even wat winkels bezocht en geslaagd!  Wat ons opviel, was dat de temperatuur wel omlaag was gegaan.  In de avond even een vestje aan Wederom de snelweg weer op.

Rond half elf tutikaputi in het hotel. Make up remover weer niet nodig Op de kamer aangekomen waren de bedden al klaar gemaakt voor de nacht, handdoeken ververst, rustgevende muziek aangezet en flesje water voor de nacht neergezet
Getracht WiFi op te pakken, deze schoot steeds weg danwel lukte helemaal niet
Keuze wederom snel gemaakt! Lekker slapen enne niet snurken hè....