De lang verwachte reisdag

3 september 2016

De lang verwachte reisdag
En ja hoor daar ging de wekker..... Dus hop hop onder de douche en ons klaar maken voor de reis. Ochtendhumeur kennen wij niet, snel nog een bakkie en krentenbol. Om vier uur met de shuttle naar het vliegveld. En zo geschiedde het ook. Vijf minuten later arriveerden wij bij het vliegveld. Daar was het ondanks het tijdstip lekker druk. Echter niet alleen met passagiers. Overal bewaking door middel van politie en militairen. In ieder geval loop je niet meer zo even de vertrekhal binnen. Na gecheckt te zijn, liepen wij twintig min later in de hal.
Op naar balie 6 voor het inchecken. Na twintig min liepen wij met een ticket rijker naar de bagage check. Dmv je instapkaart kreeg je een bak en werd alles grondig gecheckt.
Vervolgens richting de douane. Zeer rustig, ik denk doordat alles met een paar tussenstations opgerekt wordt.
Na een goedemorgen liepen wij in het niemandsland. En nu op zoek naar een bakkie en croissantje
Laten zij hier nu een Starbucks hebben...... Dus tja even een " ik ben er klaar mee " momentje
Om het nog mooier te maken, de koffie was kennelijk gratis voor ons ??? Heel apart maar de eerste Pumkin Spice is weer binnen. Fijn dat wij weer de herfst in gaan, deze hebben zij alleen in dit jaargetijde.
Na even nog wat te hebben gelopen op naar een paar stoelen. Alles zag er vrij nieuw uit. Ik denk gezien de situatie dat men alles aan het aanpakken is.
Vervolgens wordt Merel met een aantal passagiers omgeroepen. Ik dacht zelf ook mijn naam te horen, echter ik vrees dat ik toch eens mijn oren moet laten bekijken.... Want tja dit was niet het geval!
Merel was uitverkorene van de TSA, kreeg een volledig check op haarzelf en bagage. Om vervolgens achter een koord te moeten gaan zitten. Ik kon hoog en laag springen maar ik moest aan deze kant blijven staan. Op zich geen probleem maar toch apart dat een aantal reisgroepen uit elkaar gehaald worden. Alleen vaktactisch bekijkend een goede stap!
Alleen waren de dames en heren niet echt oplettend want op een gegeven moment kropen een aantal vrouwen onder het koord door en gingen lekker zitten...... Later hadden zij door dat dit niet correct was. En eerlijk gezegd ik stond al bijna bij de balie, want alles leuk en wel. Als het een uitgebreide check is dan lijkt het mij handig dat dit soort incidentjes niet moet kunnen.
Uiteindelijk mocht iedereen instappen en ook hier had onze reisleider zijn best gedaan . Zeer ruime plekken. Wij konden bijna languit met onze benen. Na wat vertraging ( niet gek gezien de check) werden wij de lucht in geschoten op weg naar Miami. En voor ons bijna ons twee thuis. Heerlijk!
Onderweg een klein beetje pech, mijn geluidsinstallatie werkte niet. Ach er moest nog wel wat slaap ingehaald worden, muziek op en even weg van de wereld. Na ons ontbijtje kregen wij vier uur voor landing een warme lunch. Goed te eten en na een bakkie thee met speculaas(kon de verleiding niet weerstaan thuis) nog wat muziek luisteren.
Nu bijna Miami, nog 1,5 uur. Wij hadden de opdracht zo een grote auto uit te zoeken. Dus ik heb al gezegd dat wordt een Fiatje 500 . Of wordt het eentje met schuifdeuren Lijn? Dit is nl altijd het puntje Ronald en Carlijn. Om de beurt wordt de auto uitgezocht en Merel en ik ploffen gewoon neer. Gaan het zien zo.
Een uurtje eerder als gepland aangekomen op het Amerikaanse grond gebied. Mega snel met de esta machine door de douane. Vervolgens wachten op onze koffers om direct door te lopen naar de auto's
De opdracht was een heeeeeleeeee grote auto. Met vlag en wimpel geslaagd, het is een Chevrolet Tahoe geworden. Wat een bakbeest! Hebben een krukje nodig om in te stappen. Maar je krijgt er wel direct een navigatiesysteem bij. Dus onze TomTom gaat de koffer in
Nadat wij ons geïnstalleerd hadden in de auto op weg ri Orlando. Gelukkig werkte mijn persoonlijke TomTom ook . Het navigatie systeem ontdekten wij pas onderweg gelukkig hebben wij twee nieuwsgierige dames, welke even op onderzoek gaan als wij rijden. Bij de één kregen wij allerlei feestverlichting in de auto en bij de ander allerlei snuisterijen
Onderweg zijn wij even gestopt om de innerlijke mens te voeden. Helaas werd het wel een verkeerde voeding. Tja vakantie ....
Na een kwartiertje moesten wij rennen naar de auto. Nl een Floridaans buitje. Na een tijdje stopte deze gelukkig want rijden met dit weer is niet het leukste qua zicht.
Na 3,5 uur rijden kwamen wij bij het hotel aan. Voor wie het nog niet weet, maar ik heb een naamswijziging gehad. Ik heet nu van voren gewoon Nol, wij waren niet te vinden in het systeem. Eerlijk is eerlijk de manager had niet haar dag. Alles ging fout. Waterleiding was gesprongen, gevolg een hoop boze klanten aan de balie. Geluk voor ons was dat hij rond zes uit weer aan gezet zou worden. Cement om de leiding moest nog even drogen. Zou bij ons toch iets langer duren. Hier een uurtje
Nadat wij duizendmaal excuus voor de naamwijziging gekregen hadden, had zij ons een kamer gegeven met uitzicht op het Disney vuurwerk.
Prima schone kamer! De koffers op bed gezet en eerst maar eens gaan eten. Dit keer Panera, gezond en zeer goed. Gezien de moeheid en tijd moesten wij ons even vermaken. Tja dat werd een rondje Target. Gelijk al leuke dingen gespot
Na een Starbucks genomen te hebben op naar het hotel. Nog even wat tv gekeken, ge-ft om vervolgens de dag af te sluiten met prachtig vuurwerk. Ik zeg: " De manager is onze vriendin."
Op naar morgen dan gaan wij eens even een wedstrijd bekijken van de Rays.

1. Marion:
    4 september 2016
    Jeetje wat klinkt het allemaal weer gezellig en lekker relaxed . De auto is wel echt een hele grote zeg . En het eten klinkt ook weer goed al is het dan geen verantwoord eten daar heb je vakantie voor. Nou ik ga jullie blog volgen ... ! Xx
  2. Ronald:
    4 september 2016
    Dames, ik ben trots op jullie, een Tahoe met treeplankjes. Die reisleider heeft wel zijn best gedaan zo te lezen. Veel plezier bij de Rays.

Gr. Ronald
  3. Ma Kersbergen:
    4 september 2016
    Wat een enerverend eerste dagje maar alles is goed gekomen. Heel veel plezier vandaag.