De reis

15 maart 2015 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Zo daar gaan wij. De inscheping van vlucht Brussel Miami gaat beginnen. Blijft een grappig taaltje dat Vlaams.
Dus uiteindelijk was onze rij aan de beurt en hop hop in de benen
Na een vlotte incheck, genoegggg beenruimte, gaat de vlucht beginnen. Helaas wel met wat vertraging maar dat mocht nu de pret niet drukken. Later op de dag wel.....
Wij zaten op stoelen waar voorheen de comfortclass van Arke Fly zat. Heel verhaal had de stewardess.
Na wat de drinken en al vrij snel de lunch, voor de liefhebbers HUTSPOT ☺️Met goulash, en gelukkig een heerlijk vlaatje, brood met brie en sla. Prima gegeten in ieder geval. Daarna de eraeders uit de tas, even powernapje, filmpje en puzzelwerk.  Onderwijl nog heerlijk snoepen( fudge, pepermunt, chocola, nootjes, kaasstickies, eierkoeken) ik zeg maar zo reisleidster of niet hahahaha Veel gelachen, want wist u dat sommige parfummetjes op je sjaal spuiten toch niet zo lekker is na een tijdje? En wist u dat koffie heerlijk ruikt op je sjaal als het langs je tafeltje naar beneden loopt, waar je sjaal nog ligt?
Echter uiteindelijk zit de eerste tien uur erop! Ontzettend genoten van het uitzicht onderweg, perfecte vlucht gehad.
Dus op aanraden van de stewardess moest alleen de handbagage mee, dus op naar de douane post. Laten wij nu net aankomen op een gedeelte waar men aan het verbouwen is...... Dus straf tempo doorlopen en de eerste kilometers al in de benen. Gelukkig waren en veel mensen die ook moesten op transfer stonden. Dus gedeelde smart is halve smart!
Qua tijd begon het te dringen hadden wij uitgerekend.
Dus op het moment dat de rij voor de douane in zicht kwam..... Tja dan moet ik persoonlijk lachen, want dit kon wel eens een andere wending krijgen.
Na een half uurtje waren wij aan de beurt. Are you family? Yes these are the GRANNIES. Daar moest hij om lachen, en na wat vingerafdrukken, fotootjes hop de douane door.
Nu ging het feest beginnen..... Druk druk druk en geen idee waarheen. Oftewel connecting flights zoeken. Uiteraard snel gevonden maar nu, koffer wel of niet mee.......
Uiteindelijk koffers gevonden als een malle doorgestapt en super vriendelijke beambte looste ons door de rij, koffers uiteindeljk weer afgegeven, hop naar de connecting flights. Veel onduidelijkheid, gelukkig niet alleen bij ons, en na een kwartiertje met een kleine stoet mede passagiers een desk, mag het woord niet hebben, van Jet air gevonden. Nwe instapkaart gekregen, en tja boarding was al voorbij, en de tijd betreffende vlucht ook hahahaha.
Maar goed allemaal ri de gate F9. Eerst weer even security check, en ja  hoor bodycheck. Apparaat sloeg op hol, dus wat lichte vertraging.
Gelukkig daar was gate F9. En dan zie je dat er een hooooop mensen zitten te wachten, want de crew was er niet. Hahahaha
Mooi voor ons, dus oma's lekker neer geploft, en op zoek naar wat te drinken gegaan.
En dan wachten wachten en wachten. Uiteindelijk drie uur te laat konden wij boarden. Crew had autopech gehad, dus tja shit happend everywhere

Na mega gelachen te hebben om een mannetje met pannenkoekenlampjes naast het vliegtuig, gingen wij om 21:30 uur de lucht in. Drie kwartier later arriveerden wij in Orlando. Dus koffers halen op naar de auto! Dat liep als een trein. De autosleutel lag al klaar voor ons. Super fijne auto mee gekregen. Nl een Chrysler, ene granny voorin, andere achterin. Met een koffer, want top auto maar lage achterbak.
Heerlijk op weg naar het huis. Ging prima. Lekker thuisgevoel. Één van de grannies viel als een blok in slaap  achterin   nadat de code perfect werkte van het huis,  eindelijk gearriveerd.
Wat een tof huis! Lekker schoon, ruimte in overvloed. Inmiddels midden in de nacht.
Koffers neergezet, granny N dook direct haar bed in. Grannie K en ik nog even de WiFi codes, lekker rommelen in huis, what'app versturen. Zwembad heerlijk warm en dan die hottub erg vervelend hahahaha dat wordt morgen bubbelen.
 Trachten koffers te openen en even met Peet babbelen voor de koffer. Die was op cijferslot gegaan onderweg. Dus tja een pyjamaatje hebben wij wel nodig.
Nadat iedereen een bed had, lekker gaan slapen. zie foto's

1. Marion:
    15 maart 2015
    het klinkt alweer heel gezellig , al denk ik wel dat de grannnies hun hardloopschoenen nodig hebben gehad bij de tussen stop , maar gelukkig is er de hottub en het zwembad waar jullie weer lekker in bij kunnen komen .
    Groetjes xx
  2. An:
    15 maart 2015
    Een reis met hindernissen, maar toch allemaal goed gekomen. Ga genieten, wij zitten in de kou, 6 graden.
  3. Ches:
    16 maart 2015
    Het klinkt al gezellig
    Veel plezier verder in de vakantie
  4. Ineke:
    17 maart 2015
    Oh die hottub, echt een straf.
    genietse met zn drietjes